torsdag 21 februari 2013

Männen

En gång i tiden, när jag och mitt ex precis gjort slut hade jag en anonym blogg som mestadels handlade om 1) att komma över honom genom att 2) bli full och 3) träffa nya män. Sen hittade han bloggen, exet alltså, och den dog en plötslig och lite smärtsam död. Jag fick aldrig något riktigt avslut.

I alla fall så kallade jag alla mina män mer eller mindre fantasifulla smeknamn. Så jag tänkte fortsätta med det. Här de aktuella männen som figurerar i mitt liv utan inbördes ordning:

1. Min systers ex (orkar inte kommentera det sjuka i detta riktigt ännu, det kommer). Vi kan kalla honom för Konstnären. Hade en crush på honom redan när de dejtade (för typ sex år nu mind you) för att han är helt fantastisk. Den har givetvis hållit sig kvar, och nu tycker min syster att vi ska bli ihop. Jag tänker inte säga nej. Just nu: väldigt långsam mailkonversation på Facebook. Just det, han bor just nu i London också.
2. "Janne". Ännu en man vars namn i sig kräver citationstecken. Men han heter alltså Janne på riktigt. Vi tränar tillsammans, jag väntar på tillfället när jag ska bjuda ut honom på dejt.
3. Bartendern. I två års tid har jag varit olyckligt förälskad i en bartender som jag knappt pratat med. Ordet "besatt" skulle kunna användas. Han är fortfarande den snyggaste jag någonsin, någonsin sett och jag var övertygad om att jag skulle lyckas få honom till slut. Jag börjar äntligen förlika mig med tanken att det inte kommer bli så. Ändock: jag tror på ödet.

Jag tror att det är alla faktiskt?

Mina "ex": Uppsala, Göteborg, Anders och en som aldrig figurerade tillräckligt länge för att få ett smeknamn, tack och lov. Vi kan kalla honom Zimon med z. Må de aldrig nämnas igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar